السبت، 3 مارس 2018

ياابويا إنت سيدي بقلم الشاعر إحسان حسن الشوان

_____________ يا ابويا إنت سيدي _________

شال إيده من على إيدي
وسلم عليا وودعني
لقيت الخوف في وريدي
وخفت عليه يسمعني
ولقيت الألم في تنهيدي
ليه المرادي بيودعني
كام مره يمسك إيدي
وعمره في حياته ما خدعني
يا    ابويا   انت سييدي
اللي يوجعك   يوجعني
انت  فرحتي   و عيدي
قولي جواك ايه   طمني
ده انا من غيرك مش ح قدر
مستحيل تسبني وتبعد عني
حياتي   من   بعدك  تتكسر
إذاي ما أشوفكش وما اسمعش صوتك
انا كل وقتي  ليك مستني
مستنيك لما ترجع بكلامك وسكوتك
وليه  المرادي  بتودعني
ده انا في أحوج الظروف بوجودك
انت  سندي   وعزتي  وحياتي
انت الكتاب إللي فيه صفحاتي
انت بتنور بصيرتي بالنصيحة
وبتصبر عليا في كلامي وسكاتي
ليه بتسلم عليا بشده وبتودعني
من ساعاتها وانا قلبي بيوجعني
مش عايز أسيبك  تروووح مني
طيب أروح    معاك  وما تسبني
ده انا من غيرك  إذاي أعيش
صعب عليا ما شوفكش تاني
وقيمتي في الدنيا متساويش
يا أغلي أب وأحن 💓 قلب
وأحلي  كلمة   نطقها   لساني

_______________________________
....... إحساس حسن الشوان......................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق