الثلاثاء، 11 يونيو 2019

قصيدة/ الوداع شعر/ كمال البنا

قصيدة/ الوداع
                                                                                           هنساكى وانسى اسمك وكأنى معرفتكيش٠
ما انا قبلك كنت عايش وبعدك أكيد هعيش٠
هنسى ألحب إللى كان هنسى القلب اللى خان ٠
وان يوم سألوني عنك راح اقول ماشفتكيش٠
كرهت كذبك وخداعك كرهت فيكى اللوم الغش٠
قلبى إللى حبك أهو باعك  لما شافك بالف وش ٠
يوم اشوف الابتسامه مرسومه على الخدود٠
ويوم تقولى خلى بينى وبينك دايما حدود ٠
مين يأمن ليكى تانى مين يسلم نفسه ليكى٠
ضيعتى ليه كل الامانى إللى كانت فى ايديكى ٠
بكره تعدى بيكى السنين وتلاقى عمرك بيجرى٠
ساعتها هتلاقى الحنين لحبى  فى دمك بيسرى٠
انسينى زى ما انا نسيتك انسينى لو يوم تقديرى ٠
نسيت حبك ونسيت حياتك لما  لاقيتك  بتغدرى  ٠
مسحتك  من حياتى  ونسيت كل اللى  فات ٠
ونسيت  ذكراياتى  كل شئ معاكى مات ٠
مش باقى ليكى عندى غير ذكرى مؤلمه  ٠
مهما  السنين  تعدى  فى حياتى معلمه ٠
مش هقول ليكى الوداع  الوداع ده لحد غالى٠
ماتتقلش لحد باع  حتى صورتك راحت من خيالى٠
نسيتك ونسيت اسمك وكأنى  معرفتكيش٠ ٠
ما انا قبلك كنت عايش وبعدك أكيد  هعيش ٠

شعر/ كمال البنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق