الثلاثاء، 11 يونيو 2019

طفل بقلم😃 مديحة الدقينى كامل

طفل

هو جويا

وأنا جواه

ماسك فيا

بكل عطاء

هو فاهم

مين أنا

لانى أنا

اللي حضانه

كل يوم

وهو حوالية

بديلوا من

خبراتى ديه

ليه ياامى

كنتى مدرية

مدتهوش

المهارة ديه

اوعى تفتكرى

نفسك أنى

أنتى الضحية

هو أكثر منك

فى الورطة ديه

بس لقيتى

اللي شايل

معاكى شوية

أول ما اصحا

الصبحية

بحس نفسى

عايزة أجرى

عليه

واقولو النهارده

هناخدا إيه

وعلى فكرة

هو حساس بيا

نفس شعورى

بيحوم حواليه

أنا عايز

أركب واجى

وتاخذينى

فى حضنك

ده حنانك هو

اللي بيخلينى

اتقبل منك

الجلسة ديه

ومهما  أعمل

واتنطنط واكسر

وانتى صبورة عليا

نفسك تعلمينى

وتوصلى بيا

أنا إنسان

حساس بكل

اللي حواليه

نفسهم يساعدونى

بس مش بايدى

إنى أكون

فى القوقعة دية

واشوف الدنيا

كارتون من حوالية

أنا إنسان نفسى

اتكلم واتشكر

لدية وديه

على اللي بيعملوا
ليا

وبقول

لاامى وابوية

معلش سامحونى

شوية

وكل ما أكبر

بتذيد همومى

عليكم شويه شويه

ومدربتى

بتفرح لو اتعلمت

مهارة من المهارت دية


تقول ربنا موصيه عليا

انا فرحان لانى

فى بال اهتمامتكم

مش بتتعملوا

معى بعشوائية

فى برنامج

مدربتى بتمشى علية

دى اصيله

مش بتاعت اتيكيت

وهى لما بتشد

عليا عارف

من خوفها عليا

وشكرا

لكل الناس دية

على الحب

والعطا والرغبة فيا

بقلم😃 مديحة الدقينى كامل
موثق😃مصر
😃اخصائي تخاطب وتنمية مهارت
مركزالحكيم المعنا قنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق