الاثنين، 28 مايو 2018

مش هعاتبك بقلم رضا أبو شنب مصر

مش هعاتبك
مش هعاتبك تاني
ولا تاني اسمع كلامك
ولا عايزك تاني ترجع
ولا مستني سلامك
ولا مره تشوفني فيها
حتي لو كنت في خيالك
ولا تذكر اسمي تاني
بين شفايفك وفي غرامك
اللي بينا ذكري كانت
يتحكي فيها مكانك
كان مكانك جوا قلبي
اللي عمره في
يوم ما خانك
اللي كان دايما يدق
مش علشاني لكن علشانك
كانت عيوني تنتظر
نظرة عيونك
كنت دايما بنتظر اسمع
بحبك من لسانك
كنت اشتاق لحنانك
كنت بتمني سلامك
كان تاريخي يبتدي
يوم عيد ميلادك
.........
ليه تبيعي الحب
ليه تبيعي الود
ليه تخلي بينا
الف سد
ليه اللي يتبني
عبر السنين
في يوم يتهد
ليه يقام علي
حبنا الحد
ليه بعد ما كنا واحد
كل واحد فينا
اصبح فرد
.......
لاجل اشواقي وكل
نظرات العيون
مش راح اكفر
بحبي ليك
عمري ابدا ما اخون
عمري ما انسي
غرامي ليك والشجون
عمري ما انسي
كلامي ليك والسكون
عمري ما انسي انك حبيبي
وانا من غيرك ما اكون
.............
مش هعاتبك علي
اللي فات
واللي كان بينا
واصبح ذكريات
مش هعاتب علي الكلام
اللي بدلناه سكات
علي السعاده اللي
اصبحت اهات
مش هعاتب مش
هقول الحب مات
راح اقول احنا اللي متنا
واتكتبنا في ذكريات
مش هعاتبك

..........
رضا ابو شنب
مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق